Argumentov za splav je skoraj toliko kot argumentov proti splavu. Spodaj bom predstavila odgovore na nekatere izmed najpogostejših argumentov, ki se pojavljajo tako na različnih socialnih omrežjih kot tudi v vsakodnevnih razpravah o splavu.
- Izbira
Zagovorniki splava pogosto uporabljajo argument, da ima ženska pravico do izbire, ali pa, da bi morali zaupati ženskam in jim dati pravico do odločitve, kaj storiti z nerojenim otrokom. Takšne odločitve so v nasprotju z moralo, saj dajo človeku možnost, da vzame nedolžnemu otroku pravico do življenja.
- Telesna avtonomija
»Ženske imajo pravico odločati o svojih telesih« je stavek, ki ga pogosto slišimo od podpornikov splava. Telesna avtonomija je seveda pomembna, vendar pa je potrebno spoštovati tudi telesno avtonomijo drugih – v našem primeru telo nerojenega otroka.
- Težke okoliščine
Noseče ženske se pogosto soočajo s težkimi okoliščinami. Kljub temu so nerojeni otroci enakovredni rojenim. Pri rojenem otroku okoliščine, kot so finančna stiska ipd., seveda niso opravičljiv razlog, da bi končali njegovo življenje – enako bi moralo veljati za nerojenega otroka. Naš odziv na probleme, s katerimi se soočajo nosečnice, bi moral biti osnovan na zagotavljanju podpore in virov za te ženske. Tako se nobena ženska ne bi počutila, kot da je splav njena edina rešitev.
- Vsiljena religija
Nekateri ljudje so mnenja, da nasprotniki splava poskušajo vsiljevati svoja verska prepričanja celotni družbi. Pro-life gibanje temelji na znanstvenih ugotovitvah in logiki, zato ga podpira tudi mnogo ne-religioznih ljudi. Njihov boj za enake pravice vseh človeških bitij, vključno z nerojenimi otroci, je osnovan predvsem na moralnih načelih in nima nujno verske podlage.
- Enakopravnost spolov
Večina feministov je mnenja, da spola brez legaliziranega splava ne moreta biti zares enakopravna. Izzivi nosečnosti in rojevanja res padejo izključno na ženski spol (čeprav so moški enako odgovorni za svoje otroke). Vendar pa morata ovire pri skrbi za npr. 5-letnega otroka, premagovati oba starša. Kljub različnim okoliščinam bi morala tako 5 let star otrok kot tudi nerojen otrok imeti enake pravice do življenja. Čeprav moški ne rojevajo, je prav, da tudi oni spregovorijo o krivičnosti splava in se borijo za pravice teh otrok.
Splav ne bi smel biti predmet raznovrstnih debat. Ne glede na čustva, mnenja, izkušnje ali okoliščine ljudi, je končati življenje človeškega bitja v navzkrižju z moralo ter z vrednotami pravične in sočutne družbe.
Pripravila Martina Križanič